Monday 9 July 2012

JAILBREKING!!!

ape itu jailbreak? ape yang boleh nak di-Jaibreakan? kelebihan? kekurangan?




biasanya itulah yang ada dalam setiap org yang tau sikit pasal jaibreak ni kan??
okay, citer pasal jaibreak ni senang je.




prosesnya mengambil masa 30 min ( kira siap). lagi 30 min untuk install 'repo' dan 15-30 min bagi nak bagi basic apps ada.


perlu ke bayar? xla, PERCUMA SAHAJA kalau buat sendiri! kalau saya buat rm 50. tu pon sebab amik masa saya n saya kene tanggung risiko kalau rosak n semua. kalau kat luar sana ada saya dgr sampai RM180. yup it world kbmall.




ada banyak juga tools dia, redsn0w paling famous! selain tu sn0wbreze etc. dan anda perlu la download lebih kurang 900++mb data dia baru boleh buat jailbreak. tgk pada ios berapa yang anda pakai k!




barang yang diperlukan untuk jailbreak=



  1. usb data cable @ firewire
  2. internet
  3. iPhone,iPad, @ ape yang nak di jailbreak
  4. masa(ni paling mahal)

download link!

redsn0w------> click sini!
iTunes   -----> click sini!

Q&A

1-adakah ianya selamat? adakah ada jaminan dari   applekelantan.blogspot.com??
   
=ianya selamat sekiranya anda tahu langkah2 untuk nak jaibreak. TIADA JAMINAN DARI KAMI.  TANGGUNGAN SENDIRI

2- ape yang boleh mengakibatkan idevice saya mungkin x dapat digunakan atau brick?

=  sekiranya masa nak upload jailbreak data, anda tersalah pilih option mungkin akan sangkut!

3- sekiranya sangkut, apa tandanya? ada keluar logo ke? warning?

=  mesti ada, biasa keluar logo iTunes dan cable, atu logo apple.

4- ada jalan untuk baikpulih x? 

= ada, boleh terus berhubung dgn saya. 

5- ada x yang masa buat terus rosak n xleh nak di repair lagi?

= setakat ni xde, sebab kebanyakkan saya bantu semua minor problem. no big deal.

6-macamana awak yakin sangat? dan kenapa awk mengajar untuk jailbreak??

= saya join apple devTeam. saya pun belajar suatu ketika dulu dgn iPhone saya sendiri.

7- biasanya ape lagi masalah yang boleh berlaku?

= signal xde, signal xkuat, dan xboleh activate iphone.

8- boleh ke nak jumpa kalau nak minta tolong jailbreak?

= boleh. just call.










antara gambar=


iphone 4g


iphone 4g

ipad 1



No comments:

Post a Comment